5 sposobów na promowanie wydarzenia kulturalnego

5 sposobów na promowanie wydarzenia kulturalnego

Spis treści

Wiosna i lato to czas, w którym organizuje się najwięcej wydarzeń kulturalnych i lokalnych imprez. Dziś większość miast, miasteczek i gmin obchodzi swoje dni. Co zrobić, by w imprezie wzięło udział jak najwięcej osób? W jaki sposób docierać do ludzi w lokalnych społecznościach? Dlaczego opłaca się tu promowanie tradycyjnymi metodami (czyli poprzez ulotki i plakaty)?

Plakaty promocyjne w przestrzeni publicznej – sposób numer 1

Dni gminy czy lokalny koncert najlepiej promować tradycyjnymi metodami. Lokalna społeczność (czyli mieszkańcy konkretnego osiedla, dzielnicy czy wsi) wybierają się na zakupy do lokalnego sklepu, a gdy jest ciepło, chodzą na spacery. To doskonała okazja do tego, by wypromować lokalne wydarzenie, rozwieszając w okolicy plakaty. Przy sklepach, na placach i w parkach często znajdują się ramy na plakaty czy gablotki, w których można taki plakat umieścić.

ramy na plakaty

Jeśli gdzieś nie ma gablotki na plakat, chcąc zabezpieczyć go przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi lub przed zniszczeniem przez ludzi, warto umieścić go w ramce. W sprzedaży dostępne są ramki ochronne na plakaty o różnych wymiarach (od A5 do A0). Dzięki temu można ukryć w nich właściwie każdy plakat. Najlepszym rozwiązaniem są plakaty w formacie A2 lub A1. Są wystarczająco duże, by przyciągnąć wzrok zainteresowanych, a jednocześnie koszty ich wydruku nie są aż tak wysokie.

Plakaty w budynkach – sposób numer 2

Mieszkańcy okolicy codziennie chodzą na zakupy, odbierają dzieci ze szkoły czy wybierają się do lekarza. Warto powiesić plakaty promujące lokalne wydarzenia w gablotkach i ramkach znajdujących się wewnątrz tych budynków. Tam na pewno mieszkańcy zwrócą uwagę na plakaty.

Podświetlane ramki – sposób numer 3

Chcąc promować koncert czy lokalny festyn także w nocy, warto wybrać podświetlane ramy na plakaty. Dzięki takim ramom, plakat nie tylko widoczny jest po zmroku, lecz także jest lepiej wyeksponowany. Ludzie zwracają większą uwagę na to, co jest podświetlone i rzuca się w oczy.

Ramy plakatowe podświetlane przeznaczone są najczęściej do użytkowana wewnątrz budynków, ale nie brakuje też takich ramek, które mogą być używane na zewnątrz.

Gabloty na ogłoszenia lokalne – sposób numer 4

Dobrym miejscem na umieszczenie plakatu promocyjnego jest również osiedlowa gablota. Ze względu na ilość informacji, które się tam znajdują oraz na ich ograniczoną wielkość, chcąc promować wydarzenie w taki sposób, trzeba wydrukować plakaty w rozmiarze A4 czy nawet A5

Sposób numer 5 – mikroplakaty i ulotki

Do ludzi można dotrzeć również rozdając im tak zwane mikroplakaty lub ulotki – najczęściej wielkości A5. Jeśli na takiej ulotce będzie dodatkowo kupon zniżkowy na którąś z atrakcji, ludzie chętnie będą je zabierać.

Rodzaje ram plakatowych

Ramki plakatowe można podzielić pod względem ich wielkości oraz sposobu montażu plakatu. Oferujemy ramy w formatach od A0 do A5 oraz w formacie B. Dostępne są ramy zatrzaskowe, wsuwane, zamykane oraz podświetlane. Dobrym i tanim produktem są również wodoodporne kieszenie i folie ochronne. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *