Burza mózgów

Zespołowe tworzenie nowych pomysłów i rozwiązań jakiegoś zadania, problemu to nic innego jak burza mózgów.  Twórca burzy mózgów jest  A. Osborna, lider w opisywaniu metod twórczych i kierownik agencji reklamowej. Metoda ta po raz pierwszy została użyta w 1938 roku na sesji na której szukano rozwiązania podstawowego pytania. Burza mózgów po raz pierwszy także została opisana w 1953 roku w książce pt. „Applied Imagination” i od tego czasu metoda ta stosowana jest w wielu dziedzinach życia.

259330_studentsCzęsto burza mózgów wykorzystywana jest w w projektowaniu lub modernizacji zarządzania przedsiębiorstwem. Najlepiej sprawdza się w zadaniach które nie wymagają skomplikowanych rozwiązań. Jednostka nie jest w stanie stworzyć kilkunastu innowacyjnych pomysłów czy rozwiązań, ze względu na fakt, że szuka on jedynie odpowiedzi w dziedzinie w której zdobył doświadczenie i wiedzę. Osoby o różnych kwalifikacjach zawodowych są w stanie stworzyć bardziej innowacyjne pomysły, zobaczyć problem z innej strony i pod innym kątem.

W burzy mózgów można wyróżnić dwa zespoły zadaniowe. Zespół twórczy, który poszukuje  pomysłów, tworzy je, oraz zespół oceniający, który analizuje i ocenia zebrane wiadomości i opracowuje najlepsze rozwiązanie. Najlepsze pomysły i rozwiązania tworzą osoby w różnych przedziale wiekowym, zainteresowaniach, zawodach. Taka grupa powinna składać się z około 10 osób.

IV edycja szkoleń z marketingu w sieci w WSE

Następny artykuł »

Etapy skutecznego SEM

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.