banner

Kasy fiskalne, czyli jak skutecznie usprawnić swój biznes

Każdy przedsiębiorca, który rozpoczyna swoją działalność w sektorze handlu detalicznego, wcześniej czy później musi się zaopatrzyć w kasę fiskalną. Według dzisiejszego prawa obowiązującego w Polsce obowiązek posiadania kasy fiskalnej jest dość powszechny, a podstawowym kryterium, według którego powinno się dobierać tego typu urządzenia, jest rodzaj prowadzonej działalności gospodarczej.

Kasa fiskalna i pamięć fiskalna

Kasa fiskalna to nic innego, jak urządzenia usprawniające pracę punktów handlowych i usługowych, które są wykorzystywane do rejestracji obrotu oraz kwot podatku dochodowego VAT należnego ze sprzedaży detalicznej. Kasy, które są stosowane w Polsce, są wyposażone w pamięć fiskalną o właściwościach OTP (ang. one time programming). Jest ona oznaczona tzw. numerem unikatowym, a zapisywane są w niej na zakończenie dnia sprzedaży kwoty netto i podatku, a także łączna kwota podatku oraz cała kwota należności brutto.

Jakie kasy fiskalne?

Podstawowe urządzenia fiskalne można podzielić na tradycyjne kasy ECR (ang. Electronic Cash Register), które są kompatybilne z komputerami PC, systemy POS/EPOS (ang. Electronic Point of Sale), a także drukarki fiskalne, kasy komputerowe czy też terminale kasowe. Wszystkie kasy fiskalne muszą spełnić bardzo szczegółowe warunki konstrukcyjne wymagane przez Ministerstwo Finansów, a więc uzyskać tzw. homologację.

Wyświetlacze dotykowe

Coraz częściej stosowane zarówno w szeroko rozumianym handlu, jak i w innych sektorach gospodarki są innowacyjne monitory dotykowe, które doskonale sprawdzają się w każdych warunkach oraz są znacznie bardziej funkcjonalne. Są to nowoczesne wyświetlacze reagujące na dotyk lub obsługiwane za pomocą rysika. Monitory dotykowe są budowane w oparciu o technologię pojemnościową i działają wykorzystując zjawiska zmiany pola elektrostatycznego. Dzięki takiej technologii możliwa jest znacznie precyzyjniejsza obsługa całego urządzenia. Wystarczy delikatne muśnięcie palcem ekranu, aby wykonać wszelkie niezbędne czynności sprzedażowe.

Analityka internetowa, czyli najlepsza optymalizacja, konwersja i efektywność strony internetowej

Następny artykuł »

Zarządca nieruchomości w Warszawie – kto może nim zostać?

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *