banner

Polski e-commerce rośnie w siłę

30 mld złotych – tyle, zdaniem ekspertów z Pulsu Biznesu ma wynieść wartość polskiego e-handlu pod koniec przyszłego roku. To dowód na to, że na rynku sklepów internetowych wciąż jest miejsce dla nowych, innowacyjnych biznesów.

Puls Biznesu prognozuje stały, 25 proc. wzrost oraz pierwsze miejsce w Unii Europejskiej pod względem dynamiki rozwoju krajowego e-commerce. To optymistyczna wizja dla wszystkich tych, którzy chcieliby spróbować swoich sił w wirtualnym handlu.

Najciemniej pod latarnią

Polacy w sieci najchętniej kupują artykuły domowego użytku, zabawki dla dzieci, kosmetyki oraz odzież. Zdaniem Mariusza Skiby z NetVentures to właśnie tych kategorii sprzedaży powinni unikać początkujący przedsiębiorcy. – W najpopularniejszych gałęziach rynku mamy do czynienia z jego dużym nasyceniem. Ogromna część „tortu” zagarnięta jest przez międzynarodowe korporacje, z którymi przeciętny Kowalski nie ma szans konkurować pod względem ceny czy dostępności towaru. Stąd potrzeba odnalezienia swojej niszy. Nakierowanie się na produkty rzadko kupowane, luksusowe lub trudno dostępne może przynieść bardzo dobre efekty. Przykładem mogą być zdobywające coraz większą popularność sklepy z rękodziełem artystycznym. Towar powstaje niewielkim kosztem, jest unikalny i kupić go można praktycznie w jednym miejscu. Dzięki temu wiele tego typu firm w szybkim tempie odniosło spektakularne sukcesy.

Bez fajerwerków na start

Na początku działalności nie warto inwestować w rozbudowane strony internetowe czy trudne w obsłudze systemy sprzedaży. Jeżeli dysponujemy wysokiej jakości towarem, który w dodatku oferujemy po konkurencyjnej cenie, to całkowicie wystarczy tzw. „sklep z szablonu”. Pozwalają one na personalizację witryny, obsługę płatności kartą czy prowadzenie biura obsługi klienta. Zawierają zatem wszystkie funkcjonalności, które posiadają tradycyjne strony internetowe. W tym przypadku największą oszczędność stanowią godziny pracy programisty, który „opłacany” jest przez większą liczbę firm, korzystających z danego szablonu. Jeżeli sklep się rozrośnie, wtedy warto zainwestować w swoją stronę, dzięki której zyskamy pełną kontrolę nad wyglądem portalu.

Wspomaganie decyzji za pomocą PIWeH
Doskonałym rozwiązaniem dla wszystkich właścicieli sklepów internetowych jest możliwość skorzystania z Platformy Inteligentnego Wspomagania e-Handlu. Analiza przeprowadzona za pomocą PIWeH dostarczy rzetelnej wiedzy, pozwalającej na podejmowanie słusznych decyzji biznesowych, a także wskaże elementy e-sklepu mające największy wpływ na jego biznesową użyteczność.

Rozrastający się rynek e-commerce wciąż ma wiele do zaoferowania osobom, które chciałyby spróbować swoich sił w samodzielnym prowadzeniu firmy. Wystarczy pomysł na promocję, dobry produkt oraz niewielkie pieniądze na stworzenie swojej witryny. Potem wszystko już w rękach konsumentów.

***

Informacje uzupełniające:

Wirtualne-Sklepy.pl to serwis pozwalający łatwo i szybko założyć własny sklep internetowy. Jego istotną cechą jest możliwość precyzyjnego konfigurowania katalogu produktów. Wirtualne-sklepy.pl udostępniają także użytkownikom innowacyjny interfejs – moduł przywodzący na myśl wizytę w prawdziwym sklepie. Wirtualne-sklepy.pl to projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka działanie 8.1.

Przebudowa portalu Polskiej Agencji Prasowej

Następny artykuł »

Branża spożywcza w Polsce i sektor IT łączą siły

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *