banner

Projektowanie i wystrój miejsca pracy

Projektowanie powierzchni pracującej wymaga z pewnością doświadczenia i uwzględnienia wielu norm BHP i narzucających przez prawo pracy. Każde tworzone miejsce pracy musi charakteryzować się praktycznością, pomysłowością oraz posiadać w wyposażeniu pewne podstawowe elementy.

Zdrowe kolory

Lata badań naukowców potwierdzają, że to jakimi kolorami się otaczamy ma wielki wpływ na nasze relacje, samopoczucie i zdrowie. Wybór kolorów ścian pomieszczeń przeznaczonych dla pracowników nie może więc być obojętny.

Meble, ściany, rolety lub żaluzje muszą ze sobą współgrać, ponieważ będą tworzyć całość oddziałowującą na nastroje pracowników. Istnieje paleta barw preferowanych w biurach. W zależności od specjalności przedsiębiorstwa należy dobierać kolory mając na uwadze, że:

  • odcienie żółci wprowadzają słoneczny i pogodny nastrój,
  • czerwienie działają pobudzająco,
  • tonacje beżowe i brązowe wprowadzają ciepło i przytulność,
  • kolory zieleni wprowadzają odżywiony i kreatywny nastrój,
  • błękity działają uspokajająco.

Znaczenie kolorów jest znane od tysiącleci. Wpływ barw na człowieka omawiała chińska filozofia feng shui. Wybranie odpowiedniego koloru ścian do biura to jednak nie wszystko.

krzesłoStanowiska pracy

Samopoczucie pracowników to jedno, natomiast należy przede wszystkim mieć na uwadze komfort i wygodę pracy. Prowadząc przedsiębiorstwo gdzie wykonywana jest przede wszystkim praca siedząca należy zadbać o ergonomicznie zaprojektowane krzesła. Jest to bardzo istotny element wyposażenia biura, ponieważ siedzenie w statycznej pozycji obciąża układ mięśniowy i kostny. Nieprawidłowe ułożenie ciała w trakcie pracy siedzącej powoduje garbienie się i inne przykre konsekwencje zdrowotne.

Ponadto wyposażenie biurowe pracowników świadczy o stosunku przedsiębiorstwa do nich. Dodatkowo wygląd biur mówi wiele o firmie. Standardowe najtańsze wyposażenie świadczy o bylejakości firmy. Zadbany i przemyślany wystrój i dobór mebli biurowych potrafi wiele powiedzieć odwiedzającemu. Kupno świetnie prezentujących się foteli lub zestawów do sal konferencyjnych potrafi wiele zdziałać. Przykładem mogą być: http://www.bemondi.pl/przeznaczenie/meble-biurowe/.

 Odpowiednie oświetlenie

To, jakie oświetlenie zostanie zainstalowane w pomieszczeniu ma bardzo znaczący wpływ. Przed laty, gdy zaczęto dopiero badać wpływ otoczenia na efektywność pracowników, przeprowadzono eksperyment z oświetleniem. Wykazał on jak wielką rolę odgrywa odpowiednie światło w miejscu pracy na efektywność i jakość pracy pracowników

Autorem pierwszych badań nad efektywnością pracy pracowników był Elton Mayo – prekursor socjologii pracy.

Ryzyko w przedsiębiorstwie

Następny artykuł »

Negocjacje w biznesie międzynarodowym, czyli jak zdobyć rynki zagraniczne?

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *