Efektem współpracy Akademii Leona Koźmińskiego ze specjalistami z dziedziny biznesu jest uruchomienie nowego, innowacyjnego kierunku, który realizowany będzie na studiach II stopnia. „Zarządzanie w wirtualnym środowisku” skupiać się będzie nie tylko na przekazaniu studentom wiedzy akademickiej, ale także tej pochodzącej od praktyków i ekspertów. Dodatkowo w ramach studiów możliwe będzie odbycie praktyk w firmach współpracujących. Dla najlepszych studentów przewidziana została również możliwość zatrudnienia i stałej współpracy.
Zadaniem tego nowego kierunku będzie przede wszystkim wyszkolenie absolwentów studiów I stopnia na dobrych i skutecznych menadżerów wyspecjalizowanych w e-biznesie. Marketing internetowy jest dynamicznie rozwijającą się branżą, dlatego tak istotne jest aktualna i rzetelna wiedza, którą studenci będą mogli otrzymać od wykładowców, będących jednocześnie praktykami w tej dziedzinie.
Studenci „Zarządzania w wirtualnym środowisku” zdobędą przede wszystkim wiedzę i umiejętności, które pozwolą im na efektywne wykorzystywanie Internetu w biznesie. Specjaliści z agencji Ideo skupią się nie tylko na prowadzeniu niektórych zajęć, ale również będą uczestniczyć w procesie tworzenia programu studiów
Zawsze chętnie dzielimy się swoją wiedzą i doświadczeniem. W dobie coraz powszechniejszego powstawania firm, które swoją działalność skupiają w on-line, problematyka zarządzania internetowym przedsięwzięciem staje się coraz istotniejsza. Połączenie wiedzy teoretycznej i praktycznej jest tutaj szczególnie ważne i pozwala rzetelnie wykształcić kadry dla przedsiębiorstw gospodarki cyfrowej. – podsumowuje Ziemowit Michno, Dyrektor Strategiczny Ideo sp. z o.o.
„Zarządzanie w wirtualnym środowisku” realizowane będzie jako specjalizacja na kierunku Zarządzenie. Cieszy się on bardzo dobrą reputacją na międzynarodowym rynku pracy. Według prestiżowego tytułu „Financial Times” jest on jednym z najlepszych tego typu kierunków w całej Europie Środkowo-Wschodniej.
Studenci zdobędą kompetencje m.in.: jak zarządzać internetowym start-upem, jak prowadzić działania e-marketingowe, jak tworzyć i komercjalizować innowacje, poznają zachowania konsumentów w sieci, nauczą się, jak zarządzać finansami i zespołami w projektach IT oraz jak wykorzystać Internet do budowania sukcesu firmy. W programie przewidziano także m.in. gry symulacyjne e-commerce czy laboratoria z wykorzystania mediów społecznościowych w działaniach marketingowych – mówi prof. Grzegorz Mazurek, opiekun studiów „zarządzanie w wirtualnym środowisku”.
Studia realizowane we współpracy z firmami to najlepszy przykład na to, jak biznes i wyższa uczelnia mogą skutecznie współdziałać w celu dostarczenia studentom konkretnej wiedzy, kompetencji i umiejętności niezbędnych w budowaniu kariery zawodowej w świecie, w którym Internet odgrywa kluczowe znaczenie – mówi prof. Mazurek.
Więcej informacji na temat tego projektu znaleźć można na stronie www.ezarzadzanie.kozminski.edu.pl