Merchandising – sposób na ekspozycję produktów

Merchandising – sposób na ekspozycję produktów

W przeciągu zaledwie 5 sekund, przeciętny konsument ogarnia wzrokiem aż 300 produktów i ich wariantów. W tak dużej ilości produktów, marka, aby się wybić na tle konkurencji, musi zadbać o odpowiedni sposób ekspozycji swoich towarów. Sposobem, który pozwala na atrakcyjne wyeksponowanie produktu jest merchandising. Jak wykorzystać jego potencjał?

Merchandising jest koncepcją, które opiera się na wykorzystaniu przestrzeni handlowej do komunikowania się z konsumentami. Celem tej komunikacji jest wywołanie potrzeby zakupu konkretnego produktu. Bodźce, która wykorzystuje ta koncepcja, zachęcają konsumenta do odwiedzenia danego sklepu i wpływają na poodejmowane przez niego decyzje zakupowe. Co istotne, są to techniki wykorzystywane zarówno przez wielkiej sieci handlowe, jak i niewielkie punkty sprzedaży.

Założenia merchandisingu

Realizacja założeń merchandisingu rozpoczyna się już w momencie podejmowania działań o charakterze zachęcającym konsumentów do odwiedzenia danego sklepu. Odbywa się to poprzez wykorzystanie różnego rodzaju materiałów informacyjnych i reklamowych, znajdujących się na zewnątrz punktu sprzedażowego. Na dalszym etapie, merchandising opiera się na odpowiednim wystroju sklepu, gwarantującym jego funkcjonalność. Dalej jego zasadniczym celem jest umiejętna ekspozycja towarów, do czego wykorzystuje się różnego rodzaju displaye reklamowe (http://www.emano.com.pl/oferta-projektowanie-i-produkcja-stojakow-reklamowych-z-metalu-tworzyw-sztucznych-i-kartonu.html), oraz odpowiednia prezentacja różnego rodzaju promocji i materiałów wspierających sprzedaż (POS).

Zasadniczo określa się, iż nadrzędny cel merchandisngu zamyka się w skrócie AIDA, oznaczającego  z języka angielskiego: attention, interest, desire i action. Merchandising ma zatem za zadanie wzbudzić u konsumentów zainteresowanie i pożądanie danego produkt, a dalej wykreować potrzebę jego posiadania oraz spowodować działanie, czyli doprowadzić do zakupu towaru. Warto do tego celu wykorzystać obandowane standy kartonowe (http://www.emano.com.pl/), które zachęcają konsumentów do zainteresowania się konkretnymi produktami.

Dobrze skonstruowana ekspozycja towarów

Aby zrealizować założenia merchandisingu, niezbędnym elementem jest wzięcie pod uwagę otoczenia sklepu oraz charakteru potencjalnych klientów. Podczas robienia zakupów konsumenci kierują się podświadomością, dlatego też sposób aranżacji sklepu powinien wpływać na oczekiwany sposób poruszania się w nim. Istotą kwestią jest to, aby klient spędził w sklepie maksymalną ilość czasu i odwiedził możliwie każdy obszar danego punktu. Ważne jednak, aby było to działanie nienachalne. W przeciwnym wypadku może zniechęcić konsumenta do kontynuowania zakupów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *