Wiosenne temperatury to idealna okazja, by dokonać przeglądu technicznego układu klimatyzacji. Decyzja o skontrolowaniu działania klimatyzacji powinna zapaść natychmiastowo, bowiem prawidłowe działanie układu znacznie poprawia samopoczucie i pozwala zachować maksymalny komfort podróżowania w upalne dni.
Zima wrogiem klimatyzacji
W zimie układ klimatyzacji pracuje w bardzo ograniczonym zakresie – o ile w ogóle. Niestety, niskie temperatury otoczenia w naszym kraju, które często spadają poniżej zera, sprawiają, że większości sprężarek klimatyzacji nie da się nawet uruchomić.
Przychodzi wiosna, temperatury rosną i wielu kierowców po kilku miesiącach przerwy decyduje się wcisnąć guzik ze śnieżynką. Niestety, długi okres bezczynności układu klimatyzacji znacznie szkodzi układom mechanicznym sprężarki. Zanim zdecydujecie się uruchomić klimę, warto skontrolować jej stan techniczny i ewentualnie zadbać o jej renowację.
Czynnik chłodzący
Użytkownicy często zapominają o odpowiedniej ilości czynnika chłodzącego. Ubytek czynnika jest sporym kłopotem bowiem jest on wymieszany z olejem smarującym kompresor. Mniej czynnika skutkuje znacznie gorszym smarowaniem, a to może doprowadzić nawet do zatarcia kompresora, który należy wymienić wówczas na nowy. Taka sytuacja to niestety dość kosztowna operacja dla użytkowników, mimo iż w sieci znajdziemy kilka ciekawych ofert np. https://www.autochlodnice.com/kompresor,klimatyzacji/k,100354/.
Oczywiście specjaliści zalecają udać się do warsztatu, by wykonać wnikliwy przegląd układu klimatyzacji. Dzięki profesjonalnym urządzeniom, mechanicy zdiagnozują działanie układu i jeśli będzie to konieczne uzupełnią braki czynniki chłodzącego i oleju w sprężarce.
Odgrzybianie
Po uporczywej zimie warto także dokonać odgrzybiania układu, co pozwoli nam pozbyć się przykrych zapachów, które mogą wydobywać się z kratek nawiewów. Zalecana jest także wymiana filtra kabinowego. Dzięki temu uzyskamy świeże i czyste powietrze w kabinie naszego samochodu.
Koniec szkodliwych zanieczyszczeń i żadnej rakotwórczej sadzy wydobywającej się z rur wydechowych układu. Czysty filtr kabinowy to także o wiele mniejsze ryzyko zaparowanych szyb.