Awarie koła dwumasowego

Koła dwumasowe to jeden z elementów układu napędowego, które charakteryzuje się wysoką awaryjnością. Dlatego prędzej, czy później nastąpi konieczność wymiany tego elementu. Możemy oczywiście doprowadzić do tego, aby odwiedziny mechanika nastąpiły później, ale tego nie unikniemy. Przeciętnie koła dwumasowe tracą swoją żywotność po ok. 200 tys. przejechanych kilometrów. Kiedy w 1999 roku weszły w standardowe wyposażenie samochodu, od tamtego momentu na rynku zaczęło się pojawiać dużo zamienników. Nie ma oczywiście w tym nic złego, ale należy bacznie przyglądać się marce, jaką kupujemy.

kola-dwumasoweJakie przyczyny awarii?

Istnieje wiele przyczyn, przez które istnieje konieczność wymiany koła dwumasowego. Nie mówimy tutaj oczywiście o przypadku, w którym ta część traci swoją żywotność w sposób naturalny, przez starość i zużycie.

Zdarzyć się to może przede wszystkim przez zbyt częste i nagminne zdławianie silnika. Również przez jazdę na zbyt niskich obrotach. Skutków tego jest wiele. Wiele osób uważa, że dzięki niskim obrotom będzie niższe spalanie. Jednak przez to narażonych na awarię jest wiele części samochodu. Oprócz koła dwumasowego też części układu korbowego- tłokowego, jak panewki korowodów i wału korbowego. Zagrożone są także same tłoki. Może dojść również do rozciągnięcia łańcucha rozrządu, w silniku gromadzi się też wtedy nagar, a on może wywołać spadek mocy, czy zwiększenie zużycia paliwa.

Innymi z przyczyn popsucia koła dwumasowego może być nieregularna praca układu zapłonowego i wtryskowego lub różne ciśnienie sprężania. Często do awarii dochodzi po prostu przez przegrzanie, na co też trzeba zwracać uwagę.

Jak zapobiegać?

Można, nawet trzeba w jak najbardziej możliwy sposób zapobiegać usterkom koła dwumasowego. Jeśli już wymieniamy, to powinniśmy zapewnić dobrą jakość od dobrego producenta. Dobrym przykładem będą np. koła dwumasowe Valeo. Tej marki sprzęt stosowany jest w co trzecim samochodzie w Europie i cieszy się dużym powodzeniem i dobrą opinią. Jeśli doszło do awarii, nie powinno się także pchać auta, aby ponownie go odpalić. Również ciągnięcie przyczepy o ładowności większej niż jest w stanie pociągnąć dany samochód może doprowadzić do przeciążenia tej części samochodu.

Więcej o kołach dwumasowych możemy przeczytać w wielu serwisach internetowych. Dużo informacji dostarczy nam strona KolaDwumasowe.pl.

Amortyzatory dla tunerów

Następny artykuł »

Po czym poznać uszkodzenie turbiny?

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.