Polska motoryzacja kojarzone jest często z tuningowanymi samochodami. Tak faktycznie jest, a na polskich ulicach widzimy dużo przerobionych samochodów. Niektórzy zajmują się tylko tuningiem optycznym co nie jest zawsze dobrze kojarzone, ale prawdziwi tunerzy zaglądają także pod maskę.

Jaki amortyzator wybrać?

amortyzatorNa wielu forach o amortyzatorach użytkownicy pytają się jakiego dokonać wyboru jeśli chodzi o amortyzatory. Rad jest wiele, jednak wybór często pada na amortyzatory tzw. gazowe, a właściwie olejowo- gazowe. Różnią się one oczywiście od tej klasycznej olejowej odmiany tym, że poza olejem czynnikiem tłumiącym jest gaz, a dokładniej azot. I to on bierze większą odpowiedzialność nad siebie. Jest oczywiście oddzielony od oleju ruchomą przegrodą. Dlatego osoby, które tuningują swoje samochody często stawiają na ten wybór, lepsze walory trakcyjne samochodu, także pojazd szybciej reaguje na nierówność. Dużo zapaleńców motoryzacji zauważa jednak tego minusy. Przede wszystkim wysoka cena, więc nie wszyscy mogą pozwolić sobie na ten zakup. Także tego typu amortyzatory są bardziej podatne na uszkodzenia, czego powodem jest bardzo delikatna ich budowa.

Jak się okazuje ta opcja nie jest tylko dla zapaleńców przeróbek w samochodach. Tego typu amortyzatory coraz częściej montuje się w nowych samochodach. Zalecane są dla szybkich, sportowych samochodów oraz osób, które lubią zrywną jazdę.

Wiele kierowców tuningując swój samochód decyduje się także na sportowe zawieszenie. Zawsze równa się to także z wymianą amortyzatorów oraz montowaniem sprężyn sportowych. Dużo osób jednak odradza tego typu zabiegi podając wiele minusów. Przede wszystkim zauważają mniejszy komfort jazdy. Samochód, który zamontowane ma sprężyny sportowe bardziej reaguje na nierówności na jezdni. Odczuć więc można nawet najechanie na studzienkę. Jazda taka może stać się więc katorgą, a nie przyjemnością. Po wymianie może przyjść chęć wrócenia do pierwotnej wersji, co wiązać się będzie z kolejnymi niepotrzebnymi kosztami. Są jednak także zwolennicy sportowych sprężyn i amortyzatorów. Wskazują na obniżenie środka ciężkości samochodu, czego wynikiem jest to, że można pewnie wykonywać gwałtowne manewry oraz sprawniej pokonywać ostre zakręty.

Avatar photo
About Author

Redaktor

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *