Coraz częściej możemy się spotkać z nowymi stanowiskami pracy. I to szczególnie w branżach związanych z szeroko pojętym marketingiem. Obco brzmiące nazwy posad, w przeważających przypadkach zapożyczane z krajów anglojęzycznych, są wciąż dla wielu osób trudną zagadką do rozszyfrowania. Z tego też powodu powszechne jest przekonanie, mówiące o tym, że promotorzy oraz hostessy na targach zajmują się dokładnie tym samym. Jest to jednak błędne stwierdzenie, gdyż zakres obowiązków, jakie świadczą te dwie grupy osób, się od siebie różni.
Jeśli chcecie dowiedzieć się, co tak naprawę kryje się pod pojęciami tych dwóch stanowisk oraz kogo warto zatrudnić, chcąc promować swoją firmę, koniecznie przeczytajcie ten artykuł!
Kim są promotorzy?
Osoby, które zajmują stanowisko promotorów, tak naprawdę odgrywają rolę żywej reklamy. W głównej mierze mają za zadanie siłą własnej charyzmy przekonać potencjalnych klientów do skorzystania z konkretnych produktów czy usług. I chociaż to może wydawać się dość łatwym działaniem, nie do końca takie jest. W tym zawodzie świetnie sprawdzą się osoby, które w kontaktach z innymi potrafią wywierać, w sposób niejawny, skuteczny wpływ na innych. Kreując trend na konkretne dobro, umiejętnie nakłaniają konsumentów do nabycia promowanych przez siebie przedmiotów.
Jeżeli komukolwiek z Was chodził po głowie pomysł zostania promotorem, musicie najpierw poznać wymagania, którym należałoby sprostać. W zależności od tego, do jakiej grupy docelowej będziecie kierować swój komunikat, powinniście posiadać merytoryczną wiedzę na temat, o którym będziecie się wypowiadać. Z tego też względu poziom wykształcenia może być wśród promotorów zróżnicowany. Najważniejsze jednak, abyście mieli pojęcie w obrębie danej dziedziny, będąc tym samym na czasie z aktualnymi trendami. Ponadto, bardzo ważna jest również tutaj ogólna prezencja. Przekonywująca postawa czy wysoki poziom zdolności interpersonalnych, to bardzo ważne cechy w tym zawodzie.
Kim są hostessy na targach?
Hostessy na targach są osobami reprezentującymi dane przedsiębiorstwo lub wydarzenie. W swojej pracy mają za zadanie zachęcać klientów do skorzystania z prezentowanych produktów, czy też usług. Z tego też względu obowiązki hostess na targach opierają się uczestnictwie we wszelkiego rodzaju wydarzeniach. To właśnie w czasie ich trwania dbają o to, aby osoby potencjalnie zainteresowane odwiedziły stoisko danej firmy.
W związku z tym, że hostessy na targach towarzyszą przybyłym gościom przez cały okres trwania akcji promocyjnych. Do ich obowiązków należy pełen szereg wymagających zadań. Jak na przykład:
- witanie i żegnanie przybyłych,
- wydawanie im materiałów, w tym także gadżetów reklamowych,
- rozdawanie ulotek, czy też ciągłe służenie pomocą wszystkim uczestnikom wydarzenia.
Można wręcz powiedzieć, że hostessy na targach są pewnego rodzaju prezenterkami, kelnerkami, przewodniczkami, promotorkami i istotnym źródłem informacji w czasie eventu. Dbając o pozytywny wizerunek firmy, zwiększają zainteresowanie konkretnym przedsiębiorstwem wśród klientów, wykazują się tym samym wysokimi umiejętnościami interpersonalnymi. Stąd łatwość w nawiązywaniu kontaktów, sprawne prowadzenie rozmowy, czy uważne słuchanie klientów, to kluczowe kwestie wobec wymagań na tym stanowisku.
Lepiej wybrać promotorów czy hostessy na targi?
Można zauważyć, że w ostatnich latach coraz częściej mówi się na temat promotorów i hostess na targach. I to w szczególności, kiedy mamy na myśli wydarzenia, mające związek z marketingiem bezpośrednim, tzw. field marketing. Tak naprawdę oba te stanowiska wymagają od pracowników wychodzenia do klientów i informowania ich o ofercie danej firmy. Tak, aby przełożyło się to na dystrybucję produktów czy usług w obrębie określonej grupy docelowej. Zwiększając świadomość konsumencką, wpływają oni pozytywnie na wizerunek marki.
W zależności od tego, w jakim stopniu będziemy chcieli budować swoją rozpoznawalność, warto, abyśmy zastanowili się nad podjęciem współpracy z odpowiednio wykwalifikowanymi osobami. Jeżeli w głównej mierze obierzemy sobie za cel rzetelną prezentację oferty naszej firmy, warto postawić na doświadczonych promotorów. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że poprzez różnorodne działania z dziedziny marketingu szeptanego wzmocnimy popyt na nasze usługi czy produkty. Z kolei, jeżeli będzie nam bardziej zależało, aby w czasie eventów pracownik przejął część obowiązków organizacyjnych, warto postawić na hostessy na targach. W takiej sytuacji upewnimy się, że wizerunek marki w oczach interesantów będzie kreowany w sposób bardziej namacalny. A mianowicie poprzez bezpośrednią rozmowę, w czasie której pracownik będzie musiał wykazać się cierpliwością i wysoką kulturą osobistą, zjednując sobie tym samym gości.
O ile pragniemy mieć gwarancję, promowania naszej marki przez wykwalifikowany personel, warto zwrócić się o pomoc do firm zajmujących się outsourcingiem. Dzięki temu rozwiązaniu nie będziemy musieli tracić energii na rekrutacje potrzebnych nam osób, a co za tym idzie, zaoszczędzimy czas na szkolenia związane z przeprowadzaniem akcji promocyjnych. Agencja hostess i modelek, Individual, działająca na terenie Warszawy, Poznania, Krakowa, Wrocławia, Kielc i Gdańska, dysponuje Bankiem Twarzy Osób, które posiadają duże doświadczenie w pracy na różnego rodzaju zbiorowych eventach.