Sale weselne, obrączki ślubne, tort weselny… o czym należy przede wszystkim pamiętać podczas organizacji ślubu oraz wesela?

Sale weselne, obrączki ślubne, tort weselny… o czym należy przede wszystkim pamiętać podczas organizacji ślubu oraz wesela?

Dla większości chyba osób ślub i wesele to jeden z najważniejszych dni w życiu, o którym pamięta się do końca swoich dni. Jednak cały proces przygotowań tego specyficznego wydarzenia jest bardzo skomplikowany i czasochłonny, a podejście w stylu „jakoś to będzie” jest najgorszym wyjściem z sytuacji. Dobry plan przygotowań to 90 proc. końcowego sukcesu organizacji wyjątkowego ślubu i wesela.

O czym należy pamiętać?

Po pierwsze, należy szczegółowo zaplanować budżet weselny. Ile jesteśmy w stanie przeznaczyć na całościową organizację zarówno ślubu, jak i imprezy weselnej. Pomoże to uniknąć w późniejszym czasie jakichkolwiek nieporozumień oraz nieplanowanych dodatkowych kosztów, które i tak należy wziąć pod uwagę. Kto wie, co może się zdarzyć. Lista tego, co chcemy kupić i wynająć musi być naprawdę szczegółowa, łącznie z ostatecznym kosztorysem wszystkich zamawianych usług.

Po drugie, rezerwacja. Wybranie i zabukowanie terminów ślubnych, sali weselnej, środka transportu dla młodej pary, zaproszeń dla gości, kapeli i tortu weselnego, a także innych tego rodzaju newralgicznych rzeczy to najważniejsza sprawa. Trzeba to zrobić minimalnie z kilkutygodniowym wyprzedzeniem i stale pilnować terminów realizacji u wykonawcy czy też firm świadczących określone usługi. Im wcześniej podejmiemy temat, tym będziemy mieli większy wybór podwykonawców oraz psychiczny komfort, że wszystko mamy naprawdę zapięte na przysłowiowy „ostatni guzik”.

Po trzecie, formalności i główne rekwizyty, bez których żadna para młoda nie może się obyć. Aby zgodnie z prawem zmienić swój stan cywilny, niezbędne jest uregulowanie wszelkich formalności zarówno kościelnych, jak i tych w Urzędzie Stanu Cywilnego. Nie można również zapomnieć o takich ważnych atrybutach pary młodej, jak obrączki, suknia ślubna oraz odpowiedni garnitur odpowiednio dopasowany do stylizacji Panny Młodej.

Po czwarte, chyba najbardziej przyjemna część organizacyjna – ustalenie z zespołem popołudniowego i wieczornego repertuaru muzycznego oraz zabaw, niespodzianek dla gości i samych oczepin. Im lepsze atrakcje zaproponujemy, tym bardziej goście weselni będą pamiętać nasz wyjątkowy dzień. Pamiętajmy o poinformowaniu zespołu, jaką piosenkę chcemy usłyszeć podczas pierwszego tańca oraz z jaką częstotliwością zespół będzie występował.

Po piąte, chociaż tutaj tradycja bierze zazwyczaj górę – wybór weselnego menu. Trzeba ustalić dokładnie z restauratorem lub obsługą kuchenną przyjęcia weselnego pod względem kulinarnym, czyli jakie potrawy będą serwowane gościom (dania gorące, zimne przekąski, sałatki, wędliny, desery, ciasta, napoje, etc.), o jakich godzinach i w jakiej kolejności.

Oto najważniejsze punkty na naszej liście, które pozwolą nam w sposób zorganizowany i przemyślany zaplanować wspaniały ślub oraz wesele.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *