Instagram Influencer - kim jest i ile zarabia? - Information House

Instagram Influencer – kim jest i ile zarabia?

Instagram Influencer – kim jest i ile zarabia?

Wzrost popularności mediów społecznościowych i platform contentowych miał znaczący wpływ na formy promocji marki. Budowanie wizerunku marki w Internecie wymaga precyzyjnego dotarcia do grupy docelowej. Aby móc skutecznie wykorzystywać możliwości, jakie daje nam reklama w Internecie, należy stosować nowoczesne rozwiązania, jednym z których jest Influencer Marketing.

Czym jest influencer Marketing?

Influencer marketing jest to szybko rozwijający się kanał digital marketingu. To sposób na promowanie produktów i usług za pośrednictwem liderów opinii. Influencer marketing pozwala markom dotrzeć do grupy docelowej w sposób, który wydaje się znacznie bardziej autentyczny niż tradycyjna reklama.
Wiodącą platformą dla influencer marketingu jest Instagram. I nie ma w tym nic dziwnego, gdyż Instagram stwarza idealne warunki zarówno dla influencerów, jak i dla marek, wprowadza nowe funkcjonalności i ciągle polepsza jakość oferowanych usług. W 2019 roku Instagram odnotował gwałtowny wzrost użytkowników, a liczba osób reklamujących się za pomocą Instagrama wzrosła prawie 5-krotnie.

Czym jest influencer Marketing?

Czym jest influencer Marketing?

Kim jest Instagram Influencer?

Instagram Influencer (wirtualny influencer) to osoba, która aktywnie prowadzi profil na Instagramie (dzieli się informacją, publikuje zdjęcia, story itd.), budując dobre relacje ze swoimi obserwatorami. Osoba określana mianem Influencera ma wpływ na opinię innych, potrafi oddziaływać na poglądy i decyzje odbiorców.
Ze względu na zasięg, możemy wyróżnić 3 grupy Influencerów:

  • Mikro-Influencerzy
  • Makro-Influencerzy
  • Mega-Influencerzy

Ile zarabia influencer na Instagramie?

Influencerzy o dużych zasięgach za opublikowanie na swoim koncie wpisu lub story z otagowaniem marki zarabiają od kilku do kilkunastu tysięcy. Na podobne kwoty są wyceniane również konkursy zorganizowanie na swoim influencera, w których nagrodami będą właśnie produkty czy też usługi danej marki.

Od czego zależy cena takiego wpisu? Przede wszystkim okres współpracy — źródłem najwyższych dochodów dla influencera są długoterminowe kontrakty z markami. Na wysokość ceny również ma wpływ zasięg i polityka influencera. Im większy zasięg, tym większa cena za opublikowanie zdjęcia lub wzmiankę w story.

Ile zarabia influencer na Instagramie?

Ile zarabia influencer na Instagramie?

Jak zostać influencerem?

Osoba, która chce zostać Influencerem musi być aktywna online: prowadzić konta w mediach społecznościowych, brać udział w ciekawych wydarzeniach, zamieszczać wpisy na blogu itd. Warto też wybrać branżę, w której chcesz działać. Musisz pokazać, że jesteś w tym dobry i na bieżąco śledzisz nowości i różnego rodzaju informacje z tym związane.

Publikując treści w social media staramy się dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej. Aby zrobić to szybko i skutecznie należy określić kto jest Twoim idealnym odbiorcą i jakie treści mogą go zainteresować.
Dobry influencer jest aktywnym uczestnikiem na eventach i konferencjach. Obecność na tego typu wydarzeniach to świetna szansa na poznawanie nowych ludzi, budowanie relacji z potencjalnymi odbiorcami, nawiązywanie znajomości z osobami z branży czy też współpracy z markami.

Przegląd okularów wirtualnej rzeczywistości

Następny artykuł »

E-learning – przegląd platform do online nauki

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.