Jak wykorzystać intranet w komunikacji wewnętrznej firmy

Jak wykorzystać intranet w komunikacji wewnętrznej firmy

Intranet to innowacyjne rozwiązanie, które w istotny sposób ułatwia komunikację wewnętrzną w firmie. Odpowiednio prowadzona komunikacja wewnątrz organizacji zdecydowanie poprawia zarządzanie przedsiębiorstwem, zapewniając interaktywny przepływ informacji pomiędzy wszystkimi pracownikami mającymi dostęp do komputera.

Łatwość wewnętrznej komunikacji

Intranet to nowoczesny system wymiany oraz zarządzania informacjami, firmową dokumentacją, plikami multimedialnymi czy też wewnętrznymi regulaminami i procedurami stosowanymi w organizacji. Intranet dla firm to sieć lokalna, która jest dostępna dla użytkowników z poziomu przeglądarki internetowej, gdzie nie jest konieczny dostęp do internetu. Intranet jest więc swoistą platformą ułatwiającą komunikację pomiędzy pracownikami firmy, pozwalającą na centralizację dostępu do najważniejszych danych z życia organizacji i ograniczającą w znaczący sposób koszty związane z jej zarządzaniem.

Intranet dla firm w samych superlatywach

Intranet to nowoczesne rozwiązanie dostarczające wiele korzyści zarówno firmom w różnych obszarach ich funkcjonowania, jak i ich pracownikom. Główne zalety zastosowania intranetu w strukturze przedsiębiorstwa, to m.in.:

  • bardzo niskie koszty zastosowania intranetu, dzięki wykorzystaniu funkcjonującej w firmie infrastruktury komputerowej,
  • łatwe i szybkie zarządzanie, monitorowanie oraz udostępnianie zgromadzonych informacji,
  • ułatwiony kontakt pomiędzy kierownictwem przedsiębiorstwa a pracownikami,
  • kontrola powierzonych działom oraz poszczególnym pracownikom zadań,
  • łatwość zarządzania oraz udostępniania dokumentów, wzorów umów, regulaminów czy też prezentacji szkoleniowych wszystkim pracownikom organizacji,
  • bezpieczeństwo udostępnianych informacji dzięki zastosowaniu połączeń szyfrowanych,
  • możliwość integracji nowych pracowników poprzez udostępnianie im konkretnych informacji związanych z zasadami funkcjonowania firmy oraz danych osób już zatrudnionych,
  • szybkie i wygodne informowanie pracowników o najważniejszych wydarzeniach z życia firmy.

Co powinien zawierać intranet dla firm?

Intranet dla firm powinien składać się przede wszystkim z takich elementów, które są najważniejsze z punktu widzenia funkcjonowania konkretnego przedsiębiorstwa. Istotne jest, aby odpowiednio dostosować zawartość oraz sposób przedstawienia informacji do oczekiwań osób korzystających z systemu. Przyjazny i skuteczny intranet dla firm to nie tylko ogólne informacje na temat życia organizacji, ale również spersonalizowane blogi poszczególnych pracowników, konkretnych działów czy też wybranych marek.

System intranetowy w firmie może również zawierać np. galerię pracowników z opisami ich stanowisk, lokalizacją miejsca pracy w firmie czy też adresem e-mailowym oraz kontaktowym numerem telefonu. Takie informacje znacząco ułatwią pracę wszystkim pracownikom, a szczególnie nowo zatrudnionym osobom. Intranet powinien także zawierać m.in. okolicznościowy kalendarz, sprecyzowane cele firmy, zasady funkcjonowania całej organizacji, wzory dokumentów, zarządzeń oraz regulaminów czy też informacje o prowadzonej rekrutacji na wybrane stanowiska.

Zastosowanie intranetu w firmie wpływa przede wszystkim na usprawnienie jej działania oraz w znacznym stopniu poprawia wydajność pracy we wszystkich obszarach jej funkcjonowania. System intranetowy w przedsiębiorstwie to obecnie nie tyle luksus, co konieczność w sprawnym działaniu każdej organizacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *