kwalifikowany podpis elektroniczny

Nie stój w kolejkach! Zawieraj umowy z organami administracji państwowej szybko, wygodnie i bezpiecznie przez Internet, używając kwalifikowanego podpisu elektronicznego od KIR

Elektroniczny podpis to nic innego jak nowoczesne narzędzie informatyczne umożliwiające identyfikację tożsamości podmiotów podpisujących i przekazujących sobie dokumenty drogą elektroniczną. Jeśli więc nie odczuwasz żadnej przyjemności ze stania w kolejce do urzędowego okienka, co ewidentnie jest stratą nie tylko czasu, ale i pieniędzy, kwalifikowany podpis elektroniczny to rozwiązanie, które pozwoli Ci większość spraw urzędowych załatwić przez Internet, siedząc wygodnie we własnym fotelu.

Ograniczenia administracyjne

Powszechność Internetu oraz poczty e-mail pozwala załatwić wiele pilnych spraw drogą elektroniczną. Jednak niektóre oficjalne dokumenty wymagają złożenia odręcznego podpisu lub poświadczenia w innej formie naszej tożsamości. Kwalifikowany podpis elektroniczny jest rozwiązaniem na wszystkie tego rodzaju problemy i administracyjne ograniczenia.

Ustawa o podpisie elektronicznym weszła w życie w 2001 roku, dając możliwość każdemu obywatelowi oraz podmiotowi w Polsce korzystania z tego narzędzia w kontaktach z firmami, urzędami oraz instytucjami użytku publicznego. Kwalifikowany podpis elektroniczny umożliwia m.in. elektroniczną wymianę oraz podpisywanie dokumentów przesyłanych do urzędów, banków, biur maklerskich, klientów i kontrahentów, podpisywanie ofert na aukcjach czy też zawierania umów przez Internet.

Elektroniczny podpis kwalifikowany dostępny przez Internet

Zdobycie kwalifikowanego podpisu elektronicznego oraz późniejsze używanie go w elektronicznych kontaktach z innymi podmiotami jest o wiele prostsze i szybsze niż składanie odręcznego podpisu podczas osobistej wizyty w placówkach instytucjonalnych i biurach firm usługowych. Taki zestaw podpisu elektronicznego w różnych konfiguracjach można zamówić drogą online np. w KIR, która dysponuje największą siecią dystrybucyjną w Polsce, skupiającą kilkaset punktów obsługowych. Zamawiając online kwalifikowany podpis elektroniczny Szafir w KIR, certyfikat zostanie przygotowany w ciągu 5 dni roboczych od daty złożenia zamówienia. Po tym czasie swój zestaw można odebrać w sieci obejmującej ponad 700 placówek na terenie całej Polski.

Korzystanie z kwalifikowanego podpisu elektronicznego Szafir, powoduje:

  • niezaprzeczalne potwierdzenie tożsamości (podpis ma taką samą moc prawną co podpis odręczny),
  • integralność (informacje podpisane e-podpisem, przesyłane drogą elektroniczną są chronione przed jakimikolwiek zmianami),
  • unikatowość podpisu (każdy e-podpis jest inny i zostaje powiązany wyłącznie z osobą, dla której został utworzony),
  • możliwość potwierdzenia istnienia dokumentu w danej chwili (możliwość oznakowania podpisu elektronicznego, tzw. datą pewną).

RPO Mazowieckie 3.3 – Innowacje w MŚP

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.