Mając na uwadze bezpieczeństwo podczas jazdy samochodem, producenci pojazdów skupiają się w dużym stopniu na usprawnianiu układu hamulcowego. W nowych samochodach pojawiają się liczne innowacyjne rozwiązania, które mają na celu ułatwienie jazdy autem oraz zwiększenie poziomu bezpieczeństwa. Jednym z takich rozwiązań jest elektryczny hamulec postojowy, który powoli staje się standardem. Nowa wersja „ręcznego” z pewnością jest komfortowym i innowacyjnym rozwiązaniem, jednak ma też swoje słabe strony.

hamulec postojowyPo pojawieniu się elektrycznego hamulca postojowego na rynku, w błyskawicznym tempie zyskało ono rzeszę zwolenników. Połączenie tego rodzaju hamulca postojowego z innymi systemami obecnymi w dzisiejszych pojazdach okazało się dużym ułatwieniem dla młodych, niedoświadczonych oraz mniej uzdolnionych kierowców. Wystartowanie pod górkę na mokrej nawierzchni samochodem wyposażonym w elektryczny hamulec postojowy jest dużo łatwiejsze niż w przypadku pojazdu ze standardowym „ręcznym”. Z całą pewnością można stwierdzić również, że ten prosty w swej budowie system w dużym stopniu podnosi komfort podróżowania.

Niestety, tak jak wszystkie technologie wykorzystywane w motoryzacji, elektryczny hamulec postojowy oprócz wielu zalet ma również wady. Spośród najczęściej zgłaszanych problemów możemy wyróżnić kłopoty ze zwolnieniem hamulca, co uniemożliwia ruszenie z miejsca. Przeciwnicy nowego „ręcznego” wśród głównych wad wymieniają również brak możliwości uruchomienia go w trakcie jazdy. W przypadku jego poprzednika istniała taka możliwość, dzięki czemu bardziej doświadczony kierowca mógł z pomocą ręcznego hamulca postojowego korygować tor jazdy, np. podczas poślizgu. Ponadto, elektryczny hamulec uruchamiany jest małym przyciskiem, który w awaryjnej sytuacji jest trudniejszy do zlokalizowania niż dźwignia hamulca ręcznego. Dodatkowo, od momentu wciśnięcia przycisku do naciągnięcia linki przez siłowniki musi upłynąć kilka sekund, niekiedy bardzo cennych podczas niespodziewanej, gwałtownej sytuacji na drodze.

Pomimo stosunkowo prostej budowy koszty wymiany elektrycznego hamulca postojowego często sięgają nawet 1000zł, co w porównaniu z kosztami naprawy tradycyjnego „ręcznego” stanowi wysoką kwotę.

Źródło: http://www.nowe-hamulce.pl/tarcze,hamulcowe/k,100032/

Avatar photo
About Author

Redaktor

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *