Czy branża IT potrzebuje marketingu

Czy branża IT potrzebuje marketingu?

Technologia ciągle idzie do przodu i większość biznesów przenosi się do sieci. Branża IT jest tutaj od dłuższego czasu. Jednak sama obecność to za mało. Chcąc się wyróżnić, trzeba zdecydować się na marketing, który pozwoli wyprzedzić konkurencję. W przypadku firm IT promocja powinna objąć nie tylko polski, ale przede wszystkim zagraniczny rynek. Aby potencjalny klient po drugiej stronie globu mógł dowiedzieć się o istnieniu konkretnego software house’u, owo przedsiębiorstwo IT musi być widoczne w wyszukiwarce Google. Jest to możliwe dzięki działaniom marketingowym. Marketing dla IT to pozycjonowanie strony za pomocą działań on-site i off-site. Pozwala to zwiększyć ruch użytkowników na stronie internetowej, a to może przełożyć się na dodatkowe konwersje. W przypadku firmy IT jedną z najważniejszych konwersji jest pozyskanie klientów na usługę programistyczną.

Czy branża IT potrzebuje marketingu?

Pozycjonowanie międzynarodowe

Nie obejdzie się również bez dodatkowych tekstów w językach krajów, do których z ofertą chce dotrzeć software house. Może to być tekst dedykowany na dany rynek lub napisany w języku angielskim (najpopularniejszy język w branży IT), a następnie przetłumaczony na pozostałe języki. Ważne jest, aby teksty zachowały swój sens merytoryczny, a zawarte w nich słowa kluczowe pasowały do kontekstu. Za każdym razem należy pamiętać o tym, aby dostarczyć klientowi wartościowe informacje zarówno w opisach produktów jak i usług oraz w artykułach publikowanych na blogu firmowym.

Czy branża IT potrzebuje marketingu

Prosty język

Zagadnienia z IT nie należą do najprostszych. Mimo to wiele osób pragnie dowiedzieć się o tej dziedzinie nieco więcej, zanim rozpocznie współpracę z danym software housem. Działania content marketingowe będą miały na celu przetłumaczenie skomplikowanych pojęć, na język zrozumiały dla potencjalnego klienta, który nie miał wcześniej styczności ze specjalistycznym żargonem IT. Nie można zapominać o słowach kluczowych, co zostało wytłumaczone już wcześniej. Marketing w IT jest potrzebny, aby wykreować nić porozumienia między specjalistami z dziedzin technologicznych a ich kontrahentami.

Aby móc rozwijać biznes w XXI wieku potrzebna jest dobra widoczność i aktywność w sieci. Usługi e-marketingowe to dbałość o linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, przyjazne adresy url, wartościowy content, social media oraz techniczne SEO. Podwyższają one jakość strony i pozwalają na pokazanie się klientom od profesjonalnej strony. Jeżeli już na etapie wyszukiwarki zrobimy na użytkownikach dobre wrażenie, istnieje szansa, że będą chcieli podjąć z nami współpracę.

Akumulator litowo-polimerowy- jak działa i co warto o nim wiedzieć?

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.